یک ساعت پذیرایی در فضای باز، صحنه را برای یک تجربه خاطره انگیز و دوست داشتنى فراهم می‌کند. این فرصتی است برای مهمانان تا قبل از برگزاری مراسم عروسی و شروع مراسم اصلى، از هوای تازه لذت ببرند و همچنین به شما و همسرتان اجازه می دهد تا به راحتی برای گرفتن عکس و گذراندن زمان تنها، از جمع دور شوید. علاوه بر این، هیچ چیز زیباتر از تماشای نزدیکان شما نیست که در زیر آسمان آبی صاف، نوشیدنی می نوشند و شادى شما و همسر جدیدتان را جشن می گیرند.(گذشته از این، بسته به مکان و محل انتخابی شما، حتی ممکن است به شما کمک کند تا کمی پول پس انداز کنید.)

اما قبل از شروع برنامه ریزی برای یک مراسم در فضای باز، چند نکته وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید این رویداد ویژه بدون هیچ مشکلی برگزار می شود. در اینجا نحوه برگزاری صحیح یک ساعت پذیرایی در فضای باز آورده شده است.

محل مناسب و مکانی امن را انتخاب کنید

بهترین مکان‌های پذیرایی در فضای باز بايد داراى نمای زیبا، فضای کافی برای اختلاط و دسترسی آسان به امکانات مانند باغ، ساحل یا تاکستان باشند. اما این همه ماجرا نیست: یافتن مکان مناسب همچنین شامل اطمینان از داشتن امکانات اولیه در فضای شما است، از جمله امکانات کافی برای پذیرایی و سرویس بهداشتی، و همچنین دسترسی آسان برای مهمانان .

زمان مناسب در روز و سال را انتخاب کنید

اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز به دلیل شرایط آب و هوایی قابل پیش‌بینی‌تر و دلپذیرتر برای ساعت‌های پذیرایی در فضای باز توصیه می‌شود. علاوه بر این، هنگام انتخاب “ساعت” مناسب برای ساعت پذیرایی خود، اواخر بعدازظهر تا اوایل عصر معمولاً بهترین زمان روز برای میزبانی این بخش از یک عروسی است. چرا؟ زيرا به مهمانان اجازه می‌دهد تا از غروب خورشید لذت ببرند و به راحتی به پذیرایی عصرانه منتقل شوند.

فضای بیرون خود را تزئین کنید

مناظر زيبا به تنهايى، پس‌زمینه زیبایی را فراهم می‌کنند، اما همچنین می‌توانید فضای بیرون را با چیزهایی مانند چراغ‌های ریسه‌ای، فانوس‌ها و شمع‌ها تزئین کنید. گل‌ها و سبزیجات فصلی را در مرکز میزها و دکوراسیون بگنجانید. استفاده از مبلمان شیک اما بادوام که مناسب فضای بیرون باشد را در نظر بگیرید.

اجاره چادر را در برنامه خود داشته باشيد

می‌توانید هر لحظه از روز بزرگ خود را تا کوچکترین جزئیات برنامه‌ریزی کنید، اما مادر طبیعت همچنان راه خود را خواهد رفت، به همین دلیل، داشتن یک برنامه پشتیبان (به طور خاص یک چادر!) برای ساعت پذیرایی در فضای باز هرگز ایده بدی نیست. حتی اگر قلب شما برای یک رویداد کاملاً آزاد در فضای باز آماده باشد، چادر پناهگاهی در برابر باران، باد یا آفتاب شدید است و اطمینان حاصل می‌کند که مهمانان شما راحت بمانند. با این حال، اگر در مورد اجاره مطمئن نیستید و نگران هزینه‌ها هستید، بسیاری از شرکت‌های اجاره، یک “برنامه احتمالی” ارائه می‌دهند که در آن می‌توانید چادر را با کسری از هزینه رزرو کنید و فقط در صورت نیاز در آخرین لحظه از آن استفاده کنید.

مهمانان را خنک و راحت نگه دارید

راحتی مهمانان باید همیشه در هنگام میزبانی هر رویدادی اولویت باشد و این امر به ویژه هنگام برنامه ریزی برای یک ساعت پذیرایی در فضای باز صادق است. به این معنی که، فن‌های برقی و نسخه‌های دستی باید در روزهای گرم و همچنین بخاری‌ها در صورت برگزاری عروسی شما در ماه‌های سردتر ارائه شوند. فکر می‌کنید ممکن است در روز بزرگ شما باران ببارد؟ چند چتر برای استفاده مهمانان آماده داشته باشید.

ضروریات برای یک ساعت پذیرایی در فضای باز شامل صندلی‌های راحت، مناطق سایه‌دار، سیستم‌های صوتی با کیفیت بالا برای موسیقی پس زمینه و امکانات مناسب آب و هوا است. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که سطل‌های زباله و ایستگاه‌های بازیافت کافی برای تمیز نگه داشتن منطقه وجود دارد. صندلی‌ها نیز باید اولویت داشته باشند، به ویژه برای مهمانان مسن‌تر، و استفاده از اسپری حشرات را برای هر مهمان ناخواسته و مزاحم در نظر بگیرید.

برای بهبود تجربه، سرگرمی ارائه کنید

بسیاری از مهمانان فقط با چت کردن و معاشرت خوشحال خواهند شد، اما برخی دیگر یک فعالیت برای گذراندن وقت دوست دارند. در حالی که غذا و نوشیدنی باید تمرکز اصلی باشد، افزودن سرگرمی ظریف می‌تواند تجربه خوشايند را بهبود بخشد. موسیقی زنده، یک هنرمند طرح زنده یا بازی‌ها و اجرا روى چمن يا آتش بازى  حتى اجراى رقص سنتى را در نظر بگیرید. این فعالیت‌ها می‌توانند مهمانان را درگیر کنند بدون اینکه از معاشرت آن‌ها کم کنند. مکان شما ممکن است همچنین دارای برخی بازی‌ها یا فعالیت‌ها باشد، بنابراین حتماً آن را به لیست خود اضافه کنید تا زمانی که در حال گشت و گذار در یک مکان هستید از همه امكانات آن بهره ببريد

بار را پر کنید

همانطور که از نام آن پیداست، باید در ساعت پذیرایی، نوشیدنی‌ فراوان وجود داشته باشد، چه چند گزینه ساده باشد ، یا نوشیدنی مخصوص عروسی شما. همچنین فراموش نکنید که چند گزینه براى کودکان و مهمانان باردار، و همچنین مقدار زیادی آب، به خصوص اگر هوا گرم است، آماده داشته باشید.

در نهایت اگر مهمانان عروسی شما کم است و  تصمیم به پذیرایی مهمانان چند ساعت در یک فضاز باز زبیا دارید، تشریفات مجالس رضا اصلانی یکی از بهترین تشریفات مجالس تهران به شما در برگزاری جشن عروسی مورد نظرتان کمک می‌کند.

منبع: brides.com

بخش نظرات بسته است