اگرچه بیشتر مردم تابستان را فصل عروسی می‌دانند، اما در سال‌های اخیر، مهر و آبان نيز به یکی از محبوب‌ترین ماه‌های سال براى برگزارى جشن عروسى تبدیل شده است. دلیل اینکه زوج‌ها دائماً برای تاریخ‌های عروسی آخر هفته ها در این ماه ها رقابت می‌کنند، واضح است: اولاً،  شهر تهران و حومه در اين ماه ها شروع به تجربه هوای معتدل و مناسبى می‌کند که آن را به زمان ایده‌آلی برای برگزاری جشن‌ها به ويژه در فضای باز و باغ تالارها تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، فصلى است که درختان در همه جا به یک آمیختگی از رنگ‌های زنده تبدیل می‌شوند و پس‌زمینه زیبایی را برای مراسم و پذیرایی‌ها ایجاد می‌کنند. و آخرین مورد، اما قطعاً نه کم اهمیت‌ترین، فضای دنج و جشن‌وار مرتبط با این ماه است که به تقویت روحیه شاد در مهمانی شما کمک می‌کند.

رنگ‌های درخشان دیده شده در فضای باز در طول اين فصل اغلب پالت‌های رنگی زوج‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. رنگ‌های نارنجی روشن، قرمز تیره و زرد طلایی با شاخ و برگ فصلی مطابقت دارند و زمانی که در محل برگزاری عروسی به كار گرفته مى شوند، چشمگیر به نظر می‌رسند. صرف نظر از اینکه قصد دارید کجا ازدواج کنید، ترکیبات رنگ‌های جاودانه مانند سیاه و سفید همیشه برای هر فصلى کار خواهند کرد.

در حال برنامه‌ریزی برای یک عروسی جذاب در فصل پاييز هستید و نیاز به انتخاب پالت رنگی خود دارید؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در اينجا بهترین پالت‌های رنگی برای یک عروسی پاييزى را مشاهده مى كنيد.

۱: تنالیته شرابی

اکثر مناطق كشور تا اواسط فصل به اوج رنگ پاییزی خود می‌رسند. اگر در اين محدوده زمانى در هر یک از اين مناطق ازدواج می‌کنید، به رنگ‌های طبیعی محیط، به‌ویژه توناليته قرمز شفاف تکیه کنید. این  توناليته از قرمز-مایل به بنفش نه تنها با فصل هماهنگ خواهد شد، بلکه تم عاشقانه نیز به مراسم شما خواهد بخشید. از آنجایی که قرمز یک رنگ جسور است، هنگام جفت شدن با رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای روشن و طلایی یا رنگ‌های مکمل مانند صورتی و قرمز بهترین عملکرد را دارد.

برای شروع، در تركيب ظاهر خود اين رنگ‌ را نفوذ دهید. عروس‌ها می‌توانند لباس‌های خود را با یک جفت کفش قرمز یا استفاده از جواهرات با سنگ هاى رنگى تركيب كنند؛ دامادها می‌توانند لباس‌های خود را با کراوات‌ها یا دستمال‌های جیبی در اين رنگ جفت کنند. پوشاندن ساقدوشان خود با لباس‌هايى از اين تم رنگى جذابيت خاصى به شب شما مى بخشد. برای دکوراسیون، فضای خود را با گل‌ها و برگ‌های فراوان به رنگ قرمز بیارایید: به عنوان مثال، زینیاهای بورگاندی، دالیاها و برگ‌های بلوط را به دسته گل عروس، آرایش راهرو و مرکز میز اضافه کنید.

۲: سبز جنگل

صرف نظر از اینکه آیا درختان محل برگزاری جشن شما شروع به تغییر رنگ کرده‌اند یا نه، سبز جنگلی یک رنگ مناسب برای عروسی‌های اين فصل است. ادغام این سایه عمیق در پالت رنگ شما برای عروسی‌هایی با زیبایی‌شناسی طبيعت گرا، به‌ویژه اگر مراسم شما در یک باغ تالار برگزار می‌شود، عالی است. علاوه بر این، سبز جنگلی نماد رشد، تجدید و تعادل است که رنگ را به انتخابی مهم برای جشن ازدواج تبدیل می‌کند. ترکیبی از سبز جنگلی و سفید یک انتخاب طراحی قوی است، اما می‌توانید رنگ‌های پاییزی دیگر مانند طلايى و زرد یا رنگ‌های جواهر مانند سرمه‌ای و شرابی را نيز اضافه کنید.

راه‌های زیادی برای استفاده از این رنگ تیره توسط تشريفات عروسى در مراسم شما وجود دارد. باز هم، لباس یکی از بهترین راه‌ها برای زنده کردن این تن سبز است . با پوشیدن یک لباس عروسی یا کت و شلوار سبز جنگلی يك حركت متفاوت و جسورانه انجام دهيد یا از مهمانان عروسی بخواهيد تم سبز بپوشند.از نظر تزئینات و اكسسورى، استفاده از گياهان برگ سبز و پهن برگ یک راه طبیعی برای اجرای رنگ سبز جنگلی است. یک دسته گل از سرخس و اکالیپتوس حمل کنید، يك طاق پوشیده از برگ سبز براى مراسم عقد تدارك ببينيد و وسط هر میز را با یک گلدان سبز بپوشانید. از تابلو خوش آمدگویی تا ساير تزيينات مى توانند توناليته جذابى از اين رنگ را به نمايش بگذارند.

۳:نارنجی

در طول اين فصل، در برخی مناطق، درختان شروع به نشان دادن رنگ‌های نارنجی پر جنب و جوش می‌کنند. برای ادای احترام به این پدیده طبیعی، یک جشن با الهام از فصل برگزار کنید که نارنجی را به عنوان رنگ اصلی در آغوش می‌کشد. توناليته هاى زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما سایه‌های عمیق مانند کدو حلوایی و نارنجی سير و سایه‌هایی با رنگ‌های قرمز یا قهوه‌ای مانند زنگ زدگى، نارنجی سوخته و مسی، انتخاب‌های برتر هستند. همچنین می‌توانید برای یک ضیافت تک‌رنگ، نارنجی‌های عمیق و پاییزی مانند را با سایه‌های روشن‌تر مانند گلبهى یا پاپایا ترکیب کنید.

اگر به دنبال ایده‌هایی برای زنده کردن این رنگ در عروسی خود هستید، به نارنجی به عنوان پایه پارچه‌های خود، به‌ویژه یک رومیزی مخمل سير نگاه کنید. سپس، از دالیاهای نارنجی در مرکز میزهای خود استفاده کنید و یک پاشش از رنگ را به شارژرها و ظروف چینی خود اضافه کنید. برای تكميل اين رنگ پر جنب و جوش، میزهای خود را با صندلی‌ها و ظروف نقره خنثی، چه نقره‌ای یا طلایی برای یک جشن لوكس تر یا رنگ‌های قهوه‌ای روشن و بژ برای یک جشن ارگانیک، انباشته کنید.

۴:سفید و مشکی

سیاه و سفید یک جفت‌بندی کلاسیک است که زوج‌ها می‌توانند در طول سال از آن استفاده کنند، و این یک پس‌زمینه خیره‌کننده برای یک عروسی  پاييزى هم هست. مهم نیست که چه زمانی از فصل ازدواج می‌کنید: می‌توان آن را در هر زمانی استفاده کرد. علاوه بر این، این پالت جاودانه برای هر تركيب زیبایی‌شناسی ایده‌آل است، چه به سبک سنتی، مدرن یا مینیمالیستی تمایل داشته باشید و برای هر مکانی، از پشت بام هتل گرفته تا فضاهای چادرپوش عمارت ها و باغ تالارها، کاربرد دارند.

افزودن سیاه و سفید به لباس عروسی شما آسان است. یک لباس عروسی سفید در کنار یک کت و شلوار سیاه یا کت و شلوار سفيد و سياه برای یک ظاهر متفاوت و خاص. ساقدوشان خود را با لباس‌های سفید و سياه در نظر بگيريد. همچنین می‌توانید این جفت‌بندی را روی میز خود اعمال کنید، چه یک شارژر سیاه لایه لایه با بشقاب‌ها، پارچه‌ها و گل‌های سفید یا شمع‌های سفید مخروطی پراکنده در یک میز سیاه با صندلی‌های آكريليكى باشد.

۵: سفید و نقره‌ای

مانند سیاه و سفید، نقره اى و سفید یک پالت رنگ بی‌زمان دیگر است، اما احساس براق‌تری را برمی‌انگیزد. تركيب این دو رنگ «الگانس مدرن» را در هر مراسمی در  اين فصل نشان خواهد داد. سالن‌های رقص شیک برای این جفت‌بندی مجلل مناسب هستند، اما همچنین می‌توانید از اين رنگ‌ها در اكسسورى هاى پراكنده در سراسر مراسم خود استفاده کنید. از آنجایی که نقره نماد رفاه و خوشبختی است، استفاده از این رنگ در عروسی شما انرژی خوبی را به ازدواج شما وارد خواهد کرد.

از تشريفات مجالس عروسى خود بخواهيد سايه اى از رنگ نقره اى را در همه جا بكار ببرد. یک لباس عروسی با گلدوزی نقره‌ای بپوشید و با جواهرات نقره‌ای اکسسوری کنید. بخش عمده دکوراسیون شما احتمالاً سفید خواهد بود، مانند گل‌ها و پارچه‌های شما. سپس، با استفاده از شمعدان‌ها، گلدان‌ها، شارژرها و ظروف نقره‌ای اين تركيب را كامل كنيد و حس و حالى شيك به مجلس خود بيافزاييد.

۶: گلبهی، دارچینی، زرد ابریشم

اخرايى، دارچینى، رنگ زرد ابریشمی و زرد ملايم  رنگ‌های گرم و طبيعى هستند که عروسی پاييزى شما را با تمام راحتی‌های مرتبط با اين فصل پر می‌کنند. رنگ‌های خاموش زرد ابریشم و زرد ملايم همراه با رنگ‌های غنی مرتبط با ادویه‌ها، شاخ و برگ خیره‌کننده‌ای را که در پاییز ظاهر می‌شود، منعکس می‌کنند. علاوه بر این، آمیختگی و تركيب درستى از اين رنگ‌ها کنتراست زیبایی را به مراسم شما خواهد آورد و جذابیت بصری ایجاد می‌کند که تأثیر بزرگی روى فضابندى و حال و هواى مهمانى شما خواهد داشت.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه این رنگ‌ها را بخشی از عروسی پاييزى خود کنید؟ از آنجایی که اخرايى اغلب در سرامیک‌ها یافت می‌شود، از این رنگ به عنوان پایه میز خود استفاده کنید: گلدان‌های اخرايى برای مرکز گل‌های خود و شارژرها و بشقاب‌های اخرايى برای چیدمان ميزهاى شما بهترين انتخاب هستند.

 برای ادغام رنگ دارچینى در جشن خود، رنگ را به پارچه‌های خود اضافه کنید، چه لبه دستمال‌های شما باشد یا بخشی از الگوی رومیزی شما و محصولات کاغذی خود مانند فونت روی دعوت‌نامه‌ها و تابلو خوش آمدگویی شما. رنگ‌های زرد و سبز در این پالت به طور طبیعی در گیاهان یافت می‌شوند، بنابراین گل‌ها را در رنگ ابریشم ذرت و سبزی برگ سبزها ترکیب کنید تا در دسته گل‌ها و مرکز میزهای خود قرار دهید.

۷:شتری و کهربایی

اگر به دنبال یک پالت رنگی قوی برای عروسی پاييزى خود هستید، به  رنگ هاى کدو حلوایی، گل رز، شترى، کهربايى و خرمالويى تکیه کنید. این سایه‌ها رنگ‌های عمیق و اشباع شده اى هستند که به سادگی پاییز را فریاد می‌زنند و گرما، مثبت‌نگری و اشتیاق را برمی‌انگیزند. از آنجایی که این رنگ‌ها قوی و پر جنب و جوش هستند، در مکان‌هایی ساده و مينيمال تأثیر بیشتری خواهند گذاشت.

در مراسم پذيرايى خود، راهرو و محراب خود را با گل‌های فصلی به رنگ کدو حلوایی، گل رز، کهربا و خرمالو بیارایید و رنگ شترى را از طریق فانوس‌های راتان و صندلی‌های برنزه وارد کنید. برای پذیرایی خود، یک میز با شمع‌های مخروطی رز، دستمال‌ها و ظروف شیشه‌ای به زیر آویزه هايى از برگ‌هاى آبشارى سبز، وسایل روشنایی به رنگ شترى و گل‌هايی به رنگ کدو حلوایی، گل رز، کهربا و خرمالويى ایجاد کنید.

۸: کاراملی، استخوانی، شکلاتی، شاه بلوطی و ارغوانی

کاراملى، استخوانى، شکلاتى، شاه بلوطى و بنفش رنگ‌های خنثی هستند که گرمی و غنای پاييز را منعكس می‌کنند. این رنگ‌های گرم هر مکان فضای باز و باغ تالارى را تکمیل می‌کنند. این توناليته از سایه‌ها عروسی شما را با ثبات، پر از صداقت، راحت و باوقار نشان خواهد داد.

از آنجایی که این رنگ‌ها ملایم هستند، می‌توانید روی بافت (مانند مخمل، چوب، ابریشم و …) و الگوها به عنوان نقطه کانونی تکیه کنید. به عنوان مثال، از ساقدوشان خود بخواهید لباس‌های ساتن به رنگ کارامل و ساقدوشان داماد کراوات‌هايى به رنگ شکلاتى و استخوانى بپوشند. در پذیرایی خود، صندلی‌های مخملى شاه بلوطى را در اطراف میزهای ضیافت چوبی قرار دهید. اگر می‌خواهید رنگ‌های چشمگیرتری را به ترکیب اضافه کنید، مرکز میزها را با گل‌های هلویی، نارنجی و زرد بچینید که مکمل رنگ‌های ارگانیک‌تر خواهند بود.

منبع:  brides.com

بخش نظرات بسته است