چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را در روز عروسی‌تان تصور کنید. اگر آسمان آفتابی، نسیمی با طعم آب شور و شن ها را زیر پای خود تصور می‌کنید، جواب خود را يافتيد، جشن روز عروسى ایده‌آل شما باید در ساحل برگزار شود. چه در نزدیکی خانه در یک دریاچه خصوصی یا در کنار یک اقیانوس شفاف در یک شهر گرمسیری، هزاران کیلومتر دورتر، یک عروسی ساحلی برای شما و مهمانانتان هیجان زیادی به همراه خواهد داشت.

دلیلی وجود دارد که بسیاری از ما وقتی نوبت به برنامه‌ریزی تعطیلات می‌رسد، به سمت ساحل می‌رویم. چند روز وقت گذراندن در کنار آب و فرو رفتن پاها در شن هاى ساحل، آرامش‌بخش و احیاکننده است و از طرفى نيز بیشتر مکان‌های ساحلی فرصت‌های زیادی برای تجربه‌های شاد و پرانرژی ارائه می‌دهند، از یک روز تفریحی روی قایق تا یک شب‌زنده‌داری سطح بالا.  وقتی صحبت از عروسی می‌شود نمی‌توانید گزينه بهترى از دريا و ساحل پیدا کنید كه همه اين امكانات را به شما بدهد و  به‌علاوه‌ یک منظره زیبا نيز خواهيد داشت. دريا زیباترین پس‌زمینه را به شما می‌دهد. اگر بودجه زیادی برای دکوراسیون ندارید، فقط دریا و حضور در كنار آن كافى خواهد بود و کارتان تمام است. همچنین مدت زمانی که یک عروسی ساحلی در مکانی جدید برای زوج و عزیزانشان فراهم می‌کند، بسيار تجربه ارزشمندى است. با یک عروسی در منطقه اى ساحلى ، موضوع فقط یک روز و يك جشن نیست، بلكه این یک آخر هفته کامل مملو از انواع جشن‌ها و شادی‌ها است.

آماده هستید تا رویای عروسی ساحلی خود را به واقعیت تبدیل کنید؟ در اينجا بهترین نکات، ترفندها و توصیه‌ها را برای انجام این نوع مراسم به اشتراک می‌گذاريم

در ادامه به سوال‌های اساسی در مورد برگزاری عروسی ساحلی پاسخ می‌دهیم:

چه مدت قبل از عروسی ساحلی باید “کارت‌های دعوت” را ارسال کنيم؟

اگر عروسی ساحلی شما در منطقه اى دورتر برگزار مى شود ، بهتر است زودتر به مهمانان خود اطلاع دهید تا بتوانند درخواست مرخصی از محل کار خود بدهند و برای سفر، پیشنهادهای مناسبی پیدا کنند. اطلاع دادن یک سال قبل از روز موعد ایده‌آل است، به‌ویژه برای افراد مهمی مانند والدین و اعضای اصلى گروه عروسی اما اگر “کارت‌های دعوت” را شش ماه قبل از عروسی هم ارسال کنید، باز هم زمان کافی براى برنامه ريزى مهمانان خواهيد داشت.

آیا نیاز است برای مهمانان خود سفر و اقامت رزرو کنيم؟

زوجین از نظر مالی مسئول هزینه‌های سفر هوایی، اقامت یا وعده‌های غذایی مهمانان در طول سفر برای عروسی ساحلی نیستند، اما آن‌ها مى توانند به شرکت‌کنندگان در جشن عروسى و برنامه‌ریزی آنها کمک کنند. یک بلوک هتل اغلب ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای اطمینان از داشتن اقامت راحت برای مهمانان شما است که دسترسی آسان به محل برگزاری مراسم عروسی و پذیرایی عروسی را امکان‌پذیر می‌کند.

رسیدن به مقاصد ساحلی دورافتاده‌تر نیز می‌تواند دلهره‌آور باشد. علاوه بر مشخص کردن بهترین فرودگاه برای پرواز به آن، شرکت‌های اجاره خودرو، خدمات رانندگی و در صورت لزوم، تاکسی‌های آبی و خدمات کشتی را بررسی کنید. (اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، برنامه‌ریز عروسی یا هماهنگ‌کننده مکان جشن شما قطعا پیشنهاداتی خواهند داشت كه استفاده از آن بسيار موثر است.)

چه چیزی باید به مهمانان در مورد کد لباس عروسی ساحلی خود بگوییم؟

عروسی‌های ساحلی اغلب جو غیررسمی‌تر و بی‌خیال‌تری دارند، اما این بدان معنا نیست که عروسی شما باید چنین باشد. هر کد لباسی که انتخاب می‌کنید، آن را به وضوح در مجموعه كارت دعوت خود ذکر کنید و در صورت لزوم، جزئیات دقیق‌تر را در وب‌سایت عروسی خود قيد كنيد. (با این حال، راحتی مهمانان را در ذهن خود داشته باشيد به عنوان مثال اگر بیشتر جشن در فضای باز تحت آفتاب داغ برگزار می‌شود، درخواست از مهمانان مرد برای پوشیدن کت و شلوار رسمی ممکن است کمی زیادى و آزاردهنده باشد.)

اگر كل مراسم یا هر بخش دیگری از عروسی، مستقیماً روی شن انجام می‌شود، مطمئن شوید که مهمانان شما از ابتدا این را می‌دانند. (اگر مهمانان به یک اقامتگاه بزرگ می‌آیند، ممکن است فرض نکنند که عروسی در ساحل برگزار می‌شود) اطلاعات را در وب‌سایت عروسی خود و در یک درج کاغذی در هدیه خوشامدگویی خود به اشتراک بگذارید و به مهمانان پیشنهاد کنید عینک آفتابی بیاورند، ضدآفتاب بزنند و کفش‌هایی با پاشنه بپوشند که در شن فرو نرود.

آیا اشکالی ندارد که عروسی ساحلی من کاملاً در فضای باز باشد؟

وقتی به بهشت رسیدید، سخت است که نخواهید هر لحظه بیداری را در بهشت بگذرانید. با این حال، هنگام انتخاب فضا برای جشن خود، همچنان باید اولویت را به راحتی مهمانان بدهید. اگر مراسم قرار است در فضای باز زیر نور مستقیم خورشید برگزار شود، پیشنهاد می‌شود که مهمانان را به یک پاسیو سایه‌دار یا فضایی با دسترسی داخلی/خارجی برای ساعت کوکتل منتقل کنید. با غروب خورشید، دما نیز پایین می‌آید که به این معنی است که می‌توانید مهمانان را بدون نگرانی در مورد گرم شدن بیش از حد هر کسی، برای شام و رقص به فضای باز بفرستید.

نکات برنامه ریزی عروسی در ساحل

مکان خود را انتخاب کنید.

مقاصد ساحلی در سراسر جهان و در هر كشورى وجود دارند و هر کدام به سبك خود زیبا هستند. هنگام انتخاب مکان عروسی خود، ممکن است بخواهید بازگشت به محل یک تعطیلات خاطره‌انگیز، انتخاب مکانی که اقوام در آنجا زندگی می‌کنند یا برای خانواده شما معنای خاصی دارد، یا حتی مکانی با معاملات خوب برای پروازهای مستقیم از جایی که اکثر مهمانان شما از آنجا سفر می‌کنند را در نظر بگیرید.

اگر دسترسی به خط ساحلى مد نظر شما پیچیده نيست پيشنهاد مى شود مكانى روى آب (اقامتگاه يا انواع كشتى تفريحى) را در نظر بگيريد كه هم بتوانيد از ساحل استفاده ببريد و هم مكانى جهت پشتیبانی داشته باشيد كه در صورت نياز از آن و امكاناتش بهره ببريد.

همچنین اقامتگاه‌های گسترده به هتل‌های فشرده‌ و يكپارچه ارجحيت دارند. زيرا آخرین چیزی که می‌خواهید این است که عروسی شما در یکی از آن مکان‌های مشترک ( بار، استخر , لابى…) باشد، زیرا در این صورت مهمانان شما شاهد چیدمان و همچنین کامل شدن تداركات عروسى خواهند بود و در نتيجه جادوی قدم زدن آن‌ها در فضا برای اولین بار از بین می‌رود.

درباره هوا تحقیق کنید.

فصل طوفان چه زمانى است؟ آیا فصل خشک و مرطوب وجود دارد؟ چه زمانی هوا آنقدر گرم است که بیش از 15 دقیقه در فضای باز بودن راحت نیست؟ اینها همه سوالاتی هستند که به شما کمک می‌کنند بهترین زمان سال را برای عروسی ساحلی خود تعیین کنید. در حالی که نرخ‌های پایین‌تر هزينه ها در فصل هاى طوفانى و بارانى ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، بدانید که در حال انجام یک قمار بزرگ هستید. زیرا اگر طوفانی بیاید شما مجبور خواهید بود کل عروسی را لغو کنید و مهمانان شما نیز مجبور خواهند بود سفرهای خود را لغو کنند.

حتماً جزئیات فصول بارانی را بررسى کنید، زیرا ممکن است به اندازه آنچه فکر می‌کنید مشکل ایجاد نکند. ممكن است در منطقه اى باران هاى كوتاه يا سبك ببارد  در نتيجه اگر با یک چادر برای پذیرایی برنامه‌ریزی کنید و در زمان‌بندی مراسم فضای باز انعطاف‌پذیر باشید، باران‌ها مانع جشن خاطره‌انگیز شما نخواهند شد.

مجوزهای لازم برای مراسم ساحلی عمومی را دریافت کنید.

مگر اینکه ساحل در ملک خصوصی باشد، قبل از برپا کردن آلاچیق و صندلی‌ها باید مقررات محلی را بررسی کنید، زیرا ممکن است برای یک رویداد بزرگتر مجوز لازم باشد.

مطمئن شوید که پذیرایی شما با باران یا بدون باران کار می‌کند. مگر اینکه مطمئن باشید که تمام طول مدت جشن هوا خشک خواهد ماند، بهترین تصمیم این است که برای یک چادر بودجه‌گذاری کنید تا در صورت نياز از آن استفاده كنيد

با وسایل ضروری خود هوشمندانه سفر کنید.

با هواپیما سفر می‌کنید؟ هر چیزی که تصور می‌کنید بدون آن عروسی خود را نمى توانيد برگزار کنید،در ساك دستى خود همراه داشته باشید. (مانند لباس عروسی خود.) آخرین چیزی که نیاز دارید استرس در مورد چمدان گم شده است.

نکات دکور و ناهار خوری عروسی در ساحل

خود را محدود به تم نکنید.

سبك گرمسیری و دریایی قطعاً تنها تم‌های عروسی ساحلی شما نیستند. به عروسی در ساحل مانند یک صفحه خالی فکر کنید. اگر عاشق ظاهر باغی هستید یا می‌خواهید سبك فرانسوی یا کلاسیک یا حتى سبك پیچیده ترى داشته باشيد ، نگران نباشيد! یک طراح خوب می‌تواند همه چیز را در كنار هم جمع کند.

در مورد چیدمان مراسم عروسی ساحلی خود هوشمند باشید.

صندلی‌های اکریلیک یا چوبی می‌توانند در صورت باران گذرى به سرعت پاک شوند و تنظیم و برداشتن آن‌ها بسیار آسان‌تر از گزینه‌های روکش‌دار است. یک مکان برای گذاشتن کفش‌ها يا فردى مسئول براى اينكار در نظر بگيريد، هم یک عنصر دکورى سرگرم‌کننده و هم یک امکان خوب برای ارائه به مهمانان است. اگر در حال برنامه ريزى براى عقد يا بخشى از مراسم ازدواج روی شن هستید، به دلیل نسیم دریا، برنامه‌ها، كارت يا عكس هديه به مهمانان نباید هرگز مستقیماً روی صندلی‌ها يا ميزها قرار داده شوند بدون اينكه چیزی  آن‌ها را سنگین کند. مى توانيد از عناصرى تزيينى مانند يك صدف يا سنگ تزيينى براى قرار دادن روى آنها استفاده كنيد، يا شخصى را مسئول پخش كردن آنها بين مهمانان قرار دهيد.

بلندگوها و كيفيت موزيك

اگر تقویت صدا مجاز باشد و گروه شما بزرگتر از 50 نفر باشد، این چیزی است که قطعاً باید در نظر بگیرید. صدای شما در یک فضای باز مانند یک سالن پخش نمی‌شود. همین امر در مورد موسیقی نیز صدق می‌کند اگر سازهای زنده یا یک خواننده داشته باشید. حتماً با یک حرفه‌ای مشورت کنید، زیرا یک سیستم صوتی نامناسب ممکن است صدای باد و نویز محیط را بیش از حد دریافت کند.

یک چادر شفاف انتخاب کنید.

هنگامی که زوج‌ها می‌خواهند خود را در فضای باز و دست نخورده احساس کنند اما همچنان از عناصرى مانند باد و باران محافظت شوند، یک چادر شفاف بهترين پیشنهاد است، فقط سعی کنید چادرى با ارتفاع سقف بلند در نظر بگیرید. زيرا یک سقف کوتاه باعث می‌شود احساس کنید در داخل فضاى بسته هستید. هنگام برنامه‌ریزی چيدمان صندلی‌ها، میزهای محیطی باید حداقل يك متر با يكديگر و تا لبه چادر  فاصله داشته باشند و به این ترتیب در معرض باد و باران قرار نخواهند گرفت.

مطمئن شوید که دکور شما سنگین است.

اگر قرار است باد بوزد، گلدان‌های کوچک، مرکزگل‌های کوچک و شمعدان‌های نازک را فراموش کنید. شما باید به دنبال قطعاتی باشید که وزن خوبی دارند تا باد آن‌ها را از بین نبرد و مطمئن شوید که منوهای شما، دستمال‌ها و کارت‌ها با يك قطعه تزيينى سنگین شوند.

 ذائقه محلی را به منو شام اضافه کنید.

غذا و نوشیدنی عروسی شما باید در درجه اول چیزهایی را نشان دهد که از آن‌ها لذت می‌برید، اما همچنین ایده خوبی است که تحقیق کنید چه چیزی در شهر ساحلى يا محله‌اى كه براى عروسى خود انتخاب كرديد اصیل است و در طول آخر هفته عروسی خود بخش هايى از آن را به منو خود اضافه کنید (ماهی محلی در شام شب قبل از عروسی، نوشیدنی‌های محلى در ساعت کوکتل، پیش‌غذاهای بومى منطقه و غیره). این باعث می‌شود که تجربه برای همه لذت‌بخش‌تر باشد. مهمانان شما برای خوردن غذاى كلاسيك تمام عروسى‌ها سفر نکرده‌اند. تجربه كامل تر آن منطقه، سنت ها، غذاها و تم هاى محلى براى همه خاطره انگيزتر خواهد بود.

در آخر اگر قصد دارید مراسم عروسی خود را در ساحلی که با آن خاطره دارید برگزار کنید و نمی‌دانید برنامه ریزی عروسی خود را از کجا آغاز کنید، تنها راه حل کمک کننده مشاوره با یا گروه تشریفتی است، تشریفات مجالس رضا اصلانی یکی از بهترین تشریفات مجالس تهران است که با سابقه درخشان خود در برگزرای مراسم عروسی می‌تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند.

منبع:brides  

بخش نظرات بسته است